Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Göç İdaresi Başkanlığı
  • Kilis Valiliği

İl Göç İdaresi Müdürlükleri

Kilis İl Göç İdaresi Müdürlüğü
Kilis İl Göç İdaresi Müdürlüğü
Kilis İl Göç İdaresi Müdürlüğü
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    Hakkımızda Görevlerimiz Müdürümüz Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • YABANCILAR
    Düzenli Göç Düzensiz Göç Uluslararası Koruma Geçici Koruma İnsan Ticaretiyle Mücadele Uyum ve İletişim Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNDEM
    Haberler İlden Haberler Duyurular
  • İSTATİSTİKLER
    İstatistikler Raporlar
  • İLETİŞİM
    İl Göç İdaresi Müdürlüğü Kamu Kurumları
°C
19
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • Hakkımızda
    • Görevlerimiz
    • Müdürümüz
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • YABANCILAR
    • Düzenli Göç
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • İnsan Ticaretiyle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • İlden Haberler
    • Duyurular
  • İSTATİSTİKLER
    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM
    • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Kamu Kurumları
 

Geçici Koruma Sağlanan Yabancıların Çalışma İzinlerine Dair Yönetmelik Yayınlandı.

27.01.2016
Geçici Koruma Sağlanan Yabancıların Çalışma İzinlerine Dair Yönetmeliğin yürürlüğe konulması, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın 4/1/2016 tarih ve 31 sayılı yazısı üzerine, 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslar arası Koruma Kanununun 91.maddesi ile Geçici Koruma Yönetmeliğinin 29.maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca  11/1/2016 tarihinde kararlaştırılmıştır.
 

Yönetmeliğe göre; 

  • Geçici koruma sağlanan yabancılar geçici kimlik belgesi düzenleme tarihinden 6 ay sonra çalışma izni için başvurabilecek. 
  • Çalışma izni için yetkili kurum İçişleri Bakanlığı olacak. Çalışma izni başvuruları, geçici koruma sağlanan yabancıları çalıştıracak işveren tarafından e-Devlet Kapısı üzerinden yapılabilecek.
  • Mevsimlik tarım veya hayvancılık işlerinde çalışacak geçici koruma sağlanan yabancılar çalışma izni muafiyeti kapsamında tutulacak. 
  • Çalışma izni muafiyeti başvuruları geçici koruma sağlayan il valiliğine yapılacak. 
  • Kanunla yalnızca Türk vatandaşları tarafından icrasına izin verilen iş ve meslekler için yapılan başvurular değerlendirme yapılmaksızın işlemden kaldırılacak.
  • Suriyeliler yalnızca geçici koruma izni aldıkları illerde çalışabilecek.
  • Bir işyerinde çalıştırılan Suriyeli sayısı işyerindeki toplam çalışan sayısının yüzde 10’ununu geçemeyecek. Toplam çalışan sayısı ondan az olan işyerlerinde en fazla bir geçici koruma sağlanan yabancının çalışmasına izin verilecek. 
  • 4/11/2004 tarih ve 5253 sayılı Dernekler Kanunu uyarınca kamu yaraarına çalışan dernek statüsüne sahip dernekler ile 30/07/2003 tarihli ve 4962 sayılı bazı kanunlarda değişiklik yapılması ve vakıflara vergi muafiyeti tanınması hakkında kanun uyarınca vergi muafiyeti tanınan vakıflar, insani yardım hizmeti faaliyetlerinde geçici koruma sağlanan yabancıları çalıştırmak üzere Bakanlığa başvurabilir.
  • Türkiye İş Kurumu tarafından aktif işgücü hizmetleri kapsamında düzenlenen kurs ve programlar kapsamında bir işyerinde mesleki eğitim ve işbaşı eğitimi görecekler ile bu kişilerin eğitim süresinin sonunda aynı işyerinde çalıştırılması için Bakanlığa başvuru yapılabilecek. Bu madde kapsamında yapılacak başvurularda Bakanlıkça İşyeri istihdam kotası farklı uygulanabilecek. 
  • Geçici tarım işçisi olarak çalışan ya da tarım ve hayvancılık işleriyle uğraşan ya da uğraşacak olan Suriyeli mülteciler için kota uygulamasının kaldırılması için valiliklerin izni alınacak.
  • Suriyeliler yasal mevzuat kapsamında istedikleri sektörde çalışabilecek.
  • Suriyeliler de, Türkiye’deki çalışma mevzuatına bağlı olacak. Bu kapsamda Türkiye’de asgari ücretin altında çalışma yaptırılamayacağı hükmü Suriyeliler için de geçerli olacak.
  • 2 milyon 400 bin Suriyelinin yaklaşık yarısının çalışma hayatına katılabilecek durumda olduğu hesaplanıyor. Bu 1 milyon Suriyeliden 200 bine yakınının ilk aşamada kayıtlı istihdama katılması bekleniyor.
 

MÜDÜRLÜĞÜMÜZ

  • Hakkımızda
  • Görevlerimiz
  • Müdürümüz
  • Mevzuat
  • Kurumsal Kimlik

YABANCILAR

  • Düzenli Göç
  • Düzensiz Göç
  • Uluslararası Koruma
  • Geçici Koruma
  • İnsan Ticaretiyle Mücadele
  • Uyum ve İletişim
  • Sıkça Sorulan Sorular

GÜNDEM

  • Haberler
  • İlden Haberler
  • Duyurular

İSTATİSTİKLER

  • İstatistikler
  • Raporlar

İLETİŞİM

  • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
  • Kamu Kurumları
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • Hakkımızda
    • Görevlerimiz
    • Müdürümüz
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • YABANCILAR
    • Düzenli Göç
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • İnsan Ticaretiyle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • İlden Haberler
    • Duyurular
  • İSTATİSTİKLER
    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM
    • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Kamu Kurumları
 © 2024 Kilis İl Göç İdaresi Müdürlüğü
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız